HANDELSBETINGELSER

Generelle oplysninger:
Scanix ApS
Kirsebærhaven 53, 1tv
2500 Valby
CVR nr.: 40217711
Telefon: 26677470
E-mail: info@scanix.dk

Priser:
Hos Scanix ApS tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Desuden forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Betaling:
Scanix ApS modtager betaling med Bankoverførsel. Betalingen skal foretages ved modtagelse af varerne. Dette kan variere fra kunde til kunde. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og ex moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Levering:
Scanix ApS tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 17 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.
Vi sender til hele Danmark samt EU. Fragtpriser bliver beregnet udefra vægt og størrelse. Varer vil blive leveret på leverings adressen, der angives ved bestillingen.
Dine varer sendes med GLS / TNT. 
OBS: Hvis der ikke er plads på udleverings stedet, bliver pakken flyttet til nærmeste udleverings sted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-4 hverdage efter bestillingen.
For visse varer gælder særlige leverings vilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

Reklamationsret:
Med mindre andet er aftalt, ydes erhvervsdrivende alene 12 måneders reklamationsret, idet reklamation skal ske straks efter en fejl eller mangel konstateres. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Scanix ApS vil dække returnerings omkostninger i et rimeligt omfang.

Ved returnering, reklamationer bedes materiale sendes til:

Scanix ApS
Kirsebærhaven 53, 1tv
2750 Ballerup
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Refusion:
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bank oplysninger i form af reg.nr. og konto nr. så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Fortrydelsesret:
Som udgangspunkt gælder der ikke en fortrydelsesret i handels køb mellem to erhvervsdrivende medmindre det er aftalt mellem parterne.
Hvis der er aftalt en fortrydelsesret, regnes perioden fra den dag:

  • Hvor du modtager ordren.
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i en ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
  • Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
  • Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Returnerings omkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@scanix.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret hvis dette er aftalt på forhånd. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde den vedlagte Returseddel og sende varen til:
Scanix ApS
Kirsebærhaven 53, 1tv
2500 Valby

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Varer undtaget fortrydelsesretten:
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

  • Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Forseglede varer, som af sundheds beskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
  • Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
  • Varer, hvor plomberingen er brudt.
  • Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

Returnering:
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købs beløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelses tidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købs beløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling:
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leverings omkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leverings form end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du benytte: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@scanix.dk

BLIV RINGET OP

Såfrem du ønsker at blive kontaktet, så udfyld formularen og vi vil ringe dig op.

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.